Ludzie i dinozaury

Nie ruszam polityki, nie moja wina, że tam też dzieją się rzeczy warte zauważenia. Dzisiaj zostałem wtajemniczony w sprawę rzucania kamieniami w dinozaury, której wcześniej nie znałem. Okazało się, że pewna nasza była premierka wymyśliła podczas telewizyjnego wywiadu porównanie - mniejsza o to, czego dotyczyło - po którym paleontolodzy zemdleli a internauci oszaleli z radości. Opisała, jak to dawni ludzie cierpliwie walczyli z gadem kopalnym waląc w niego kamieniami przez całe miesiące. Walili, aż ubili. Pani redaktor delikatnie protestowała, sugerując, że chyba kamienowali mamuty, czego ex-premierka nie słuchała.
Należy na wszelki wypadek wyjaśnić, że kiedy pojawili się na Ziemi owi dawni ludzie, dinozaury już były zwierzętami kopalnymi i to od kilkudziesięciu milionów (!) lat.
Premierka nie pomyślała, jakie głupoty plecie. Każdemu się to czasem zdarzy, ale osoby publiczne powinny rozumieć, że mają szczególny obowiązek zastanowić się nad tym, co wygadują.
Ten obowiązek jest w naszym kraju fikcją (przynajmniej wśród polityków) - z tego właśnie powodu nie śledzę wypowiedzi rozmaitych Ojców, Matek, Ciotek i Stryjów Narodu.


Obiektywnie trzeba przyznać, że zdarza się to również w innych miejscach na planecie. W moim rankingu perełką jest wypowiedź amerykańskiego kongresmena z Teksasu, niejakiego Stockmana -  powiedział, że gdyby dzieci miały broń, nie byłoby aborcji. Co więcej, uczynił z tej mądrości swoje wyborcze hasło. Nie udało mi się zrozumieć, co pan senator miał na myśli.
A na Florydzie, skoro o Wielkim Bracie mowa, funkcjonują podręczniki szkolne, według których ludzie rzeczywiście żyli wspólnie z dinozaurami. Władze odpowiedzialne za edukację przyznają, że chodzi o propagowanie historii świata opartej na Biblii i hołdującej kreacjonizmowi. Nie trzeba dodawać, że podręczniki wydalają z siebie wydawnictwa katolickie.
Ziemia jest płaska, wsparta na skorupach żółwi, tworzących piramidę. Proszę mi udowodnić, że tak nie jest. Jeżeli wiem, że mam rację, nikt mi tego udowodnić nie zdoła.
Bo wiem.


Komentarze

Popularne posty